DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 2013
9. a 10. února 2013

Letošní dny otevřených dveří se nám pokusilo znepříjemnit počasí ranním přívalem sněhu. Avšak my jsme se zaskočit nedali a za 3,5 hodiny postavili a zprovoznili kolejiště.

Layout se musel trochu opravovat na místě, nakonec jsme to zvládli. Proto se skutečný v detailech liší. Obě verze si můžete prohlédnout zde:

plánovaný layout    skutečný layout


Galerie

Fotografie Jiřího Bočka  (40 fotografií)
Galerie a článek v Rakovnickém deníku  (33 fotografií)
2. článek v Rakovnickém deníku
Fotografie Martiny Berkové


A co bylo  letos nového?

Stanice Uhřice u Kyjova měla svou premiéru. Jiří Boček, který nám dlouhodobě zachovává přízeň a mimo jiné učí členy kroužku dělat hezké stromy, přivezl a po většinu času obsluhoval Uhřice u Kyjova, staničku postavenou podle skutečnosti. A to včetně funkčních závor, které v otevřeném stavu blokovaly postavení vlakové cesty. Více se o vzniku této zajímavé stanice dočtete zde:  http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=4852

Jezdili jsme v digitálu! Tedy co se ovládání vozidel týká. Návěstidla a výhybky stále zůstávají ovládána analogově, a asi to tak zůstane i do budoucna. Proto mohli návštěvníci zaslechnout i ozvučené modely. Lokomotiv se po modulišti pohybovalo přibližně deset.
Z tohoto důvodu také nebylo klubové kolejiště, které je stále analogové, prvně připojeno na moduly.

Všechny traťové moduly mají dokončené povrchy, bude následovat dosázení stromků a doplnění detailů.

Jezdili jsme podle grafikonu na čas! I když zatím bez zrychlených hodin, ty ještě budeme muset sehnat. Stejně jako menší telefonní ústřednu, abychom se slyšeli a nemuselo se nahlas ozývat to, co zaslechla i redaktorka Rakovnického deníku.


Fotografie Martiny Berkové

 
Tunel po obnově


Stálé kolejiště v klubovně bylo tentokrát ztichlé, nicméně i mnozí zašli zavzpomínat...


Setkání nemusí být jen nad moduly, ale i mezi lidmi, kteří se dlouho neviděli.


"Poblíže obecní váhy, tříčlenná delegace z Prahy..." zpívá Z. Svěrák, tady bychom museli dát "Chybí tu staniční budova, proto je delegace naštvaná..."


Athos, Porthos, Aramis..., který je který? A kde je D'Artagnan?


Tímto kolečkem přidáš rychlost, touto páčkou volíš směr...a už jsi zaškolený strojvedoucí..


A jak mu to jde...jen by neměl koukat po holkách (fotografce), ale sledovat bedlivě stroj a trať, veze přece lidi!


Jo tak, on může, on stojí na zastávce.


Uhřice u Kyjova. Strategicky jsme stanici umístili k hydrantu. Proč? No přece...


...protože tu Moravské naftové doly stáčejí ropu do vagonů. Tak co kdyby?


I když havarijní nádrž mají...snad má platnou revizi.


V Uhřicích mezi přejezdem a návěstidlem loví rybáři...berou?

 
Byl čas na povídání...

 
...na TBZ nových strojů...
  
 

...i na letecké (nebo satelitní) snímkování.

 
Na co ovšem není nikdy čas, jsou opravy.


Na moduly by se nemělo nic pokládat, FRED na ovládání lokomotivy je zase natolik jemný přístroj, že by měl být správně uložen v držáku.
Tedy v tomto případě hned 2 porušení předpisů!


Výška temena kolejnice 130cm nad podlahou vyhovuje obsluze, nemusí se podlézat, stačí se ohnout. 85 cm zase vyhovuje dětským návštěvníkům... a teď, co zvolit?

Tak zase příště v roce 2014, na 11. ročníku dnů otevřených dveří...to bude jesenický klub existovat již 50. let!

Foto: Martina Berková

zpět na úvod